گروه سياسي: بار ديگر يك مراسم ترحيم اصلاح‌طلبان براي رسانه هاي اصولگرا سوژه شد تا به حواشي و گزارش تصويري پيرامون آن بپردازند. بهار نيوز چند ماه پيش در مقاله اي تحت عنوان: «اصلاح‌طلبان خوبند به شرطي كه در مراسم ترحيم باشند» در اين باره نكاتي را يادآوري نموده بود

اصلاح‌طلبان خوبند به شرطي كه در مراسم ترحيم حاضر باشند و يا ...!

ظاهرا كسب خبرهاي خنثي و بي ارزش از برخي چهره هاي سياسي به حاشيه رفته عرصه سياسي كشور، در حال حاضر يكي از خوراك هاي روزمره سايت هاي خبري داخلي كشور شده است زيرا به نظر مي رسد رسانه ها نيز دريافته اند خبرهاي اين افراد (حتي اخبار خنثي و فاقد ارزش خبري) هم مخاطبان فراواني دارد!

براي مثال وقتي ستون «خبرهاي پربيننده» سايت‌هاي داخلي (اصولگرا) را پيگيري مي‌كنيد متوجه اين نكته ظريف مي‌شويد كه حتي گزارش تصويري از حضور چند چهره اصلاح‌طلب در يك مراسم ترحيم خيلي سريع به پربيننده‌ترين سوژه هاي خبري آن سايت تبديل مي شود! در همين راستا طي ۲ روز گذشته بسياري از سايت هاي اصولگرا به صرافت افتاده‌اند كه آقاي خاتمي (رييس‌جمهور سابق كشورمان) در ايام تعطيلات نوروزي به زادگاه خود استان يزد مسافرت كرده است!

پوشش وسيع اين رخداد عظيم و منحصربفرد! به حدي بود كه حتي سايت روزنامه همشهري نيز كه معمولا از انتشار چنين اخباري خودداري مي‌نمود روز گذشته در صفحه اول خود اين خبر بس مهم! (سفر خاتمي به يزد براي ديد و بازديد با بستگانش) را منتشر كرد! برخي ديگر از سايتها نيز با آب و تاب دادن به اين موضوع، حتي زواياي مهمتري از اين حادثه بزرگ!! را پوشش دادند!

براي مثال به اين جملات در خبرهاي مخابره شده در برخي سايتهاي داخلي توجه نماييد تا دريابيد اطلاع رساني حرفه‌اي در كشورمان يعني چه!
«...سید محمد خاتمی همجنین بنا به درخواست بازدیدکنندگان در کنار سفره هفت سین پهن شده مقابل درب ورودی نمایشگاه عکس یادگاری گرفت!
...خاتمی که از روز چهارشنبه در اردکان به سر می برد، در سفر خود به سنت ایرانیان ایام نوروز را در کنار مادر و خانواده خود گذراند و در منزل دو خواهر خود نیز حضور یافت.
...سید محمد خاتمی دیروز هم خطبه عقد دو جوان اردکانی را جاری کرد. و ...»

اينكه به دلايل خاصي آقاي خاتمي مورد توجه سايتهاي خبري قرار بگيرد مشكل چنداني ندارد اما در ذهن مخاطبان اين گونه سايتها اين سئوال نقش مي‌بندد كه شما كه از يك سفر ايشان به زادگاهش اينگونه آب و تاب مي‌دهيد چرا حتي يك كلمه از مواضع و يا اظهاراتش را منتشر نمي‌كنيد؟

آيا خاتمي خوبست فقط موقعي كه برود با بستگانش در يزد و اردكان ديدار كند؟
اين مسئله تنها به خاتمي خلاصه نمي شود. سايتهاي اصولگرا را اگر دنبال كنيد متوجه مي شويد همين كه چند نفر از جهره هاي سياسي شاغل در دولت اصلاحات در مراسم ترحيمي در مسجدي حضور مي يابند سوژه اصلي اينگونه سايت ها مي‌شوند و حتي گزارش تصويري اختصاصي از آنان در سايت هايشان منتشر مي كنند!

اين در حاليست كه همين سايتها حاضر نيستند حتي يك جمله از مواضع و يا اظهارات آنان را منتشر كنند و اگر مي‌كنند عمدتا با نگاهي تحقيرآميز، جملاتشان را به گونه‌اي تنظيم مي‌نمايند كه كانهو اين افراد عنقريب بايد منتظر يك حادثه وخيم باشند!

به هرحال به نظر مي‌رسد آن دسته از اصلاح‌طلباني كه طي چند ساله اخير دچار حبس يا محدوديت نشده‌اند تا موقعي براي سايت هاي خبري داخلي خوبند و با ارزش كه يا در مراسم ترحيمي شركت كنند، يا در تشييع جنازه اي حاضر شده باشند، يا در خيابان را بروند و از قضا عكاس يك سايت خبري اصولگرا از سوژه راه رفتنشان در خيابان عكس بگيرد و اوج خبري هم سفر و ديدار خانوادگي نوروزي با بستگانشان باشد! همين. آنان جايگاه و ارزش بيشتري در معادلات رسانه اي كشور ندارند. واقعا دارند؟

سوژه تازه سايت هاي اصولگرا امروز به مراسم ترحيم برادر آيت ا... موسوی‌خویینی‌ها بود كه گزارش تصويري و خبري (حاشيه اي) سراسر طعنه‌‌آميز خبرگزاری فارس را در اين باره مي‌خوانيد:
http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_3356.jpeg
مراسم ختم برادر محمد موسوی‌خویینی‌ها ‌عضو مرکزیت مجمع روحانیون عصر امروز (پنج‌شنبه) در مسجد ولی‌عصر برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.
http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_3357.jpeg

حجت الاسلام سيد حسن خميني

* سیدمحمد موسوی بجنوردی، سیدحسن و سید علی خمینی، عبدالله نوری، بیژن زنگنه، غلامحسین کرباسچی، عباس عبدی، مصطفی کواکبیان، محمدعلی ابطحی، اسحاق جهانگیری و برخی دیگر از چهره‌های اصلاح‌طلب در این مجلس حضور داشتند.

* غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران پس از پایان مراسم ختم در پاسخ به سؤال خبرنگاران تنها این جمله را می‌گفت "فاتحه بخوانید همه می‌میرید!"
http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_3358.jpeg
*عبدالله نوری یکی دیگر از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان (وزير كشور دوران اصلاحات) که بدون ماشین شخصی آمده بود کنار خیابان ایستاده و با صدای بلند می‌گفت "تاکسی دربست".
*غایب بزرگ این مراسم محمد خاتمی رئیس‌جمهور اصلاحات بود که شنیده شد به دلیل رفتن به یزد در این مراسم حضور نداشت.
http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_3359.jpeg

حجت الاسلام سيد علي خميني

*سید محمدخویینی‌ها در پاسخ به این سوال که جلسه اصلاح‌طلبان برای بررسی حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری چه زمانی مشخص خواهد شد؟ گفت: ما رئیس داریم؛ این سئوالات را باید از آقای خاتمی بپرسید.
*قدرت‌الله علیخانی که از حضور در مجلس نهم بازماند نیز یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این مراسم ختم بود.
http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_3360.jpeg
*موسوی بجنوردی نیز درباره حضور اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم  گفت که هنوز در این باره تصمیمی نگرفته‌ایم و در این باره صحبتی نشده است.
*‌ بیژن زنگنه وزیر نفت دوره اصلاحات نیز گفت که هنوز برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده به نتیجه نرسیده‌ایم.
*روبوسی و احوالپرسی گرم سیدعلی خمینی و مصطفی کواکبیان نیز از حاشیه‌های جالب مراسم ختم برادر موسوی‌خویینی‌ها بود.
*موسوی‌خویینی‌ها که در جمع خبرنگاران حضور داشت و آنها سؤالات متعدد خود را از وی می‌پرسیدند در پایان خطاب به خبرنگاران گفت دیگر می‌خواهم به مسائل عاطفی‌ام برسم. مصطفی کواکبیان نیز که نتوانست به مجلس نهم راه یابد، برای ریاست‌جمهوری آینده فکرهایی در سر داشت و به خبرنگاران گفت بعد از شهریور در این باره صحبت می‌کنم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا